Thursday, November 24, 2011

Aku kembali dengan Twilight : Breaking Dawn Part 1

hoolllaaa, lama gila aku xapdet blog ni, ada la 2 tahun lebey..isk..isk..pemalas nye..aku pun xtau la kenapa..dulu agak suka nk taip2 ni..menulis2 apa yg aku suka..tp dek kerana banyak keje & MALAS..maka blog ni aku tinggalkan...

Ntah kenapa tetiba aku nk tgk blog ni..kekeke...

Nak dijadikan cerita la kan...sj je la nk kongsi...ekceli sebelum ni aku bukan la peminat cite twilight sbb aku pernah la tgk muvie yg 1st skali, tp x de la best sgt..xtau la nape maybe time tu aku xtgk kat wayang, aku beli dvd cetaq rompak je...

Tadi sempat pegi tgk Twilight : Breaking Dawn Part 1 dengan ibu Ali : Puan Siti Aminah Mahadi & juga ibu alia : Puan Noor Elidawati...hek hek...tiket tu kami dah book 1 day before...so wayang start aku layanzzz...

hah, apa yang best psl twilight new episode ni??? jeng jeng jeng...al-kisah, si edward & bella ni kawen. Sume family belah edward & bella dan jugak kawan2 dtgla nk celebret. Part sedih bila bapak bella si Charlie yg mcm xsanggup nk lepaskan bella..sedey tau, aku xsangka kuar gak air mata aku..ahaha...then hbs part tu. Kemudian pengantin baru ni pg la honeymadu kt 1 pulau yg bapak edward (carlisle) bg spesyel kat bini dia @ mak edward (esmee) ...

pastu bende yg depa 2 ni X jangka & sume org xjangka la..si bella ni blh plak pregnant. bella pregnant tp baby tu adalah Monster @ Vampire. Xsampai 2 minggu perut dah besar la plak...yg paling terkejut, betapa kurus & cengkung nye si Bella ni...kesian gila aku tgk dia. baby vampire ni sedut sume lemak2, darah2 & segala vitamin dlm bdn bella..apa punya anak ntah...kuikuikui, pastu depa 1 family vampire ni wat la research kat tenet dan sebagainya...depa dpt 1 teori kalo bella minum darah, maybe bella boleh recover dan ternyata dia dpt la elok sket...

dan dlm masa yg sama, si Jacob sgt sedey ngan keadaan bella, maklumla Jacob ni kan suka kat bella dan edward mintak tlg si Jacob ni nasihat kan bella supaya abort baby tu, tp bella xsanggup coz dia sayang baby tu..jadi perjuangan utk baby tetaplah diteruskan..1 family risau bcoz bekalan darah dah nk abes dan menurut ramalan, si bella ni kompem akan mati. Parent edward plan nk pg 1 tempat supaya bekalan drh dpt smp bfore bella deliver d baby, tp geng2 werewolf ni memang la hangin dengan geng vampire ni sbb kunun2 werewolf ni nk protect human, so dorang lancarkan serangan kat family edward ni sebab tau bella dah mati. depa nk bunuh babygurl yg dinamakan reneesmee krn ancaman kpd manusia dan juga werewolf.

Akan tetapi, si Jacob kata kalo geng werewolf ni nk bunuh gak, Jacob akan mati gak. huhu..so, after dat, berundurlah geng2 werewolf ni. hah, citer ni pun dh nak abes sbb bella dah mati. Tetiba, adela adegan yg badan bella ni xcengaung xkurus dh dah mcm segar balik, rupanya bella hidup balik as a vampire. The end..So sambung part 2 next year ya...xsabar plak nk tunggu...

apa yg akan jadi ek bila bella dh jadi vampire. Pada yg minat baca novel twilight by stephenie meyers tu kompem la dah tau ending nye kan..so jgn la cite kat aku tau..aku pun rs nk cari novel tu...huhu.. oklah smp di sini saje coretan utk kali ini..kalo aku rajin aku sambung lagi ye..babai...

ni gamba twilight : breaking dawn part 2 (P/S : sape yg suka p la tgk ye!)


Note : Movie ni rate dia PG-13, eventho umur 13 thn dan ke atas boleh tgk, aku rasa la kan patutnye di naikkan had umur tu, coz td time tgk ramai plak budak2 remaja yg tgk citer ni. al-maklumlah zaman skang, bila tgk cite omputeh ni ada positive + negative pengaruh nye..erm, ntah la.

No comments:

Post a Comment